ZASLONI IN PREDŠOLSKO OBDOBJE
Strokovni delavci se v zadnjih letih srečujemo z vse večjim številom otrok, ki so vsakodnevno izpostavljeni digitalni tehnologiji. Razlog temu tiči v porastu in nujnosti uporabe tehnologije odraslih, ter dostopu in razvoju informacijsko-komunikacijske tehnologije.
Čas pred zaslonom lahko opišemo kot število ur na dan, ki ga porabimo za gledanje televizije/videoposnetkov, uporabe računalnika, elektronskih iger, konzol ali drugih naprav. Kljub temu da so številne oblike zaslonov lahko koristne, novi vzorci in trend naraščanja časa uporabe zaslonov med predšolskimi otroki zahtevajo premislek glede časovnih in vsebinskih okvirov, ki še omogočajo koristno in varno uporabo za otrokovo zdravje.
V predšolskem obdobju otroci ne potrebujejo toliko medijskih vsebin, temveč potrebujejo predvsem pozornost odrasle osebe, veliko gibanja, raziskovanja in igre..
Zloženka – Pripravila svetovalna delavka v Vrtcu Fram, Barbara Trobentar, mag. psih.
RAZVOJNI MEJNIKI
Otrokov razvoj poteka po splošno znanih razvojnih mejnikih, ki so postavljeni glede na povprečje v populaciji. Kljub temu se vsak otrok raste in razvija na njemu lasten način.
Na rast in razvoj vplivajo različni dejavniki (spol, socialno-kulturno okolje…). Ugotavljanje razvojnih značilnosti otroka zato ni »tekmovanje« med enako starimi otroki. Razvoj otroka je proces, ki ga vsak otrok opravi s sebi lastno hitrostjo.
Navedeni mejniki otrokovega razvoja so vam lahko v pomoč pri razumevanju razvoja vašega otroka. Kljub temu, da je poznavanje razvojnih mejnikov pomembno pri spremljanju otrokovega razvoja, so si otroci v hitrosti razvoja med seboj zelo različni. Navedenih časovnih okvirov zato ne moremo uporabljati kot edini kriterijev za ocenjevanje zgodnjega razvoja.
OTROKOM DAJMO JASNA NAVODILA
Življenje ni vedno pravično. V življenju ne veljajo vedno enaka pravila za vse. Veliko
naših družinskih pravil ustvarimo, ker izražajo to, v kar verjamemo kot družina, ne pa
tega, v kar verjame družba kot celota.
POMAGAJ MI, DA NAREDIM SAM
Osnova za otrokovo samostojnost se zgradi v predšolskem obdobju in pri tem imamo ključno vlogo starši.
DUDA NI SREDSTVO ZA TOLAŽBO
Zaradi dolgotrajne uporabe dude ima lahko otrok velike težave pri govoru. Tolažba z dudo pa ima
tudi nenavadno posledico – nezmožnost reševanja čustvenih problemov.
ZGODNJI ZNAKI AVTIZMA
“Zgodnji znaki avtizma – priročnik za strokovne delavce in starše” je bil zasnovan za podporo zdravnikom na primarni ravni skrbi za otroke ter vsem ostalim, ki se pri svojem delu srečujejo z otroki. Ob odsotnosti bioloških pokazateljev, se znake avtizma ugotavlja z opazovanjem otrokovega vedenja ter s podrobnim opisom otrokovega dotedanjega razvoja.
GRIZENJE
Otrokovo grizenje je pojav, s katerim se soočamo tako strokovne delavke vrtca, kot tudi starši. Starši otroka, ki je bil poškodovan, so pogosto jezni in užaljeni, starši otroka, ki grize pa se lahko počutijo osramočene in nemočne….
TRMA
Trma je razvojna značilnost, s katero otrok skuša uveljavljati svoje trenutne potrebe in lastno voljo ter s tem vplivati na okolje, je odraz otrokovega osamosvajanja in način sproščanja napetosti…
PRIPOROČILNI SEZNAM ZA BRANJE
“Otroštvo brez knjig – to ne bi bilo nobeno otroštvo. To bi bilo kot prepoved iti do začaranega kraja, kamor lahko greš in v njem najdeš eno najredkejših vrst veselja.” Astrid Lindgren
Priporočilni knjižni seznam za otroke 2-4 let
Priporočilni knjižni seznam za otroke 4-6 let
IQ OTROKA JE SKRB STARŠEV
Kako razviti potenciale otrokovih možganov in zakaj imajo pri tem odločilno vlogo predvsem starši, vzgojitelji in učitelji in ne geni, je za Bansi.si spregovoril dr. Ranko Rajović…